Czerwiec, 2015

Wtorek, 30 czerwca 2015 Kategoria do czytania, transport

Rekordowe opierniczanie się

Dłuższy nieco powrót do domu, z planem na bardzo spokojną jazdę. Tak to ja się jeszcze nigdy nie opierniczałem - z 58 minut jazdy 24 przejechałem z tętnem poniżej 110, czyli praktycznie pedałując jedną nogą. A mimo to średnia wyszła mi... prawie standardowa. A w zasadzie trochę wyższa niż standardowa...
Wtorek, 30 czerwca 2015 Kategoria do czytania, transport

Praca + kółko

Poniedziałek, 29 czerwca 2015 Kategoria do czytania, transport

Praca

Połączona z poranną wizytą u sadysty
Sobota, 27 czerwca 2015 Kategoria do czytania, transport

Aktywna regeneraNcja z jednym przyspieszeniem

Krótka, spokojna pętla, żeby sprawdzić, czy wyregulowane rowery są doregulowane.

No i jedno symboliczne przyspieszenie, żeby lekko pobić rekord na prostej do Babic.

• Sprzęt Stefan
Piątek, 26 czerwca 2015 Kategoria transport

Do domu

Piątek, 26 czerwca 2015 Kategoria do czytania, transport

Praca, truskawki, standardy

Po pracy na spokooooojnie, bardzo spokoooooojnie wróciłem do domu. Po drodze jeszcze dostałem misję kupienia truskawek, z której wywiązałem się jak zawsze elegancko. Jazda rowerem po truskawki zawsze kojarzy mi się z tym wpisem. Dystans solidny, średnia potężna, no i ten morderczy wiatr... Pamiętam ten wyjazd - jaki ja byłem szczęśliwy, że ponad trzy, a prawie cztery kilometry na BS sobie wpiszę.

Smaczkiem powrotu do domu był kolega, który jechał jakieś 150 m przede mną i najwyraźniej się ze mną ścigał: walczył, cisnął i co chwilę się oglądał. Problem był w tym, że ja się nie ścigałem, wcale, a wcale... a powoli, acz nieubłaganie zbliżałem się do niego.

A jak już tak sięgnąłem w przeszłość, to przypomnę jeszcze to. Tak, tak, ja tez kiedyś byłem Chodnikowym Pogromcą. W sensie, że jeździłem po chodniku - ściganie się i zasuwanie slalomem między pieszymy zawsze budziło moje najwyższe obrzydzenie i świeciło kontrolkę od instynktu samozachowawczego.

A z rana to samo co wczoraj. Tym razem przyjemniej, bo mniejszy ruch.

Czwartek, 25 czerwca 2015 Kategoria do czytania, transport

Trochę naokoło

Z rana kółko - standard numer 45. Średnio się jechało, bo jednak korki były przy rondach i w ogóle, a mimo to i tak udało mi się (niechcący) pobić rekordy na dwóch prostych w okolicach Babic. A niechcący dlatego, że jeśli tamtędy jadę, to i tak jadę wolniej, więc ściganie się z czymkolwiek  definicji odpada.

Najlepsza trenerka na świecie zabroniła mi się wybierać jutro na siłownię. No dobrze, to będę jeździł dookoła bloku.

Mazowsze: 29 km jazdy, 23 m przewyższenia (i to tylko dlatego, że po drodze mam cztery wiadukty).
Środa, 24 czerwca 2015 Kategoria do czytania, transport

Miasto

Ledwo co ruszyłem, a już zerwałem linkę hamulca. I teraz już wiem, dlaczego do szosowych klamkomanetek nie powinno się wkładać linki MTB-owej.

Dyskutowaliśmy z El Stalkero o tym, czy  na DDR powinno być jakieś ograniczenie prędkości. Postanowiłem więc przetestować to i przejechałem całą drogę na DDR-kach nie przekraczając 25 km/h. Wychodzi na to, że się da. Chociaż zamiast ograniczeń powinno się zamandatować i przesadzić na trenażery baranów, którzy uważają, że DDR to plac zabaw, tor wyścigowy albo jedno i drugie.
Wtorek, 23 czerwca 2015 Kategoria do czytania, transport

Na Pragie

Po pracy bujnąłem się na Pragie. Załatwiłem, com miał załatwić, i kręciłem się chwilę tam i z powrotem szukając wyjazdu na Most Świętokrzyski, bo zależało mi na tym, żeby podjechać Tamką. W międzyczasie wyjechałem nawet na Solidarności...

Tamką podjechałem, ten podjazd był kiedyś bardziej stromy, na pewno. Przejechać musiałem przez całe Centrum, wzdłuż całej gromady hipsiów i innych pedalarzy jadących środkiem-a-może-lewą-a-może-jednak-prawą-stroną-DDR. Ulgę poczułem dopiero gdy przy Kasprzaka wskoczyłem na asfalt.

Z rana na siłownię (poszło lepiej niż się spodziewałem).
Poniedziałek, 22 czerwca 2015 Kategoria do czytania, transport

Zwykły dojazd do pracy

Ale chyba dłuższego w historii nie miałem, co nie znaczy, że się nie da.

Wtręt weekendowy: okazało się, że mimo miesiąca niewspinania się, potrafimy nadal spokojnie prowadzić VI.1. Palce zostały okrutnie skatowane, wytrzymałość poszła w diabły, ale coś tam jeszcze zostało.

Wykorzystałem to, że w pracy ze względu na prace remontowe musiałem się stawić dopiero na 10:00, co dało mi bardzo długi ranek. Wstałem więc o 5:30 i trochę się przejechałem dookoła osiedla.

Łomianki rozkopane, dobrze, że w weekend nie wybraliśmy się na pętelkę, bo miejscami szorowałem lewym pasem.

Nawet maksa (50 km/h) wykręciłem z wiaduktu w Broniszach.

Pod pracą byłem o 9:00, zastanawiałem się nad dokręceniem do stu, ale przeważyła myśl mówiąca, że wypadałoby jeszcze zakupy zrobić, skoro mam czas, a stówkę już kiedyś zrobiłem i nie ma co na siłę dokręcać 16 km i to po mieście.

Mapka idealnie obrazuje, że transport to najkrótsza droga z punktu A do punktu B.