Październik, 2017

Sobota, 28 października 2017 Kategoria > 200 km, do czytania, ze zdjęciem

Na Litwę!

Na papierze wszystko wyglądało idealnie. Wręcz wzorcowo. Wsiadamy sobie na rowery, robimy dwusetkę na zaostrzenie apetytu, po czym wypoczywamy sobie kilka dni na Litwie. Pięknie, co?

Na samym starcie, w Białymstoku, zaczęło lekko kropić. A potem się rozpadało. I juz po półgodzinie zaczęliśmy się zastanawiać, co nas podkusiło. Bo mógł człowiek wziąć auto, pojechać komfortowo, w cieple, bez wiatru, a nie tłuc się przy siedmiu stopniach w deszczu.

Przynajmniej wiatr wiał w plecy.

Po rozgrzewkowych kilkunastu kilometrach wyjechaliśmy na DK 8. Według tegorocznych badań, jeśli dobrze pamiętam, najbardziej niebezpieczna droga Polski. No to jesteśmy. Deszcz pada, tiry jeżdżą, wiatr wieje - ciągle w plecy.

Po jakichś trzydziestu kilometrach trafiliśmy na korek. Budowa mostu na rzeczce Kumiałce. I na szczęście to było miejsce, w którym zjeżdżaliśmy z krajówki, bo gdyby ten cały, czekający korek, nagle zaczął nam jechać w kierunku pleców, to nie byłoby wcale przyjemnie.

Na ósemkę wróciliśmy już bezdeszczowo, na kilkanaście kilometrów przed Augustowem. Na samym wjeździe do miasta mamy mały zgrzyt, bo ktoś nie wpadł na to, żeby zakazu dla rowerów nie dawać na fragmencie prowadzącym do centrum. Więc musimy chwilę postać i sprawdzić, czy na pewno ta odnoga nie jedzie na jakąś ekspresówkę lub coś.

Augustów pokonujemy po... kałużach. A potem mijamy znany z Pierścienia Punkt Kontrolny w klubie jachtowym i ulicą Turystyczną (po dziurach) wylatujemy na kolejną krajówkę. Byliśmy tam już trzeci raz...

Ciemno. Przed nami tylko asfalt, oświetlony fragmentem lampki. Zaczyna się robić nudno i sennie. Ratuje nas stacja benzynowa. Spędzamy tam ładne pół godziny. Dwie kawy, trochę jedzenia na zapas.

Końcówka to długa prosta do granicy, a potem... a potem zaliczamy kolejny kraj. Nigdy nie byliśmy jeszcze na Litwie.

Robimy jeszcze szybki postój na stacji benzynowej (dzikusy - nie mieli piwa alkoholowego!) i spędzamy jeszcze dwie godziny w drodze. I nareszcie, zasłużony urlop!

Sobota, 28 października 2017 Kategoria < 25km

Dworzec

Piątek, 27 października 2017 Kategoria do czytania, transport

Rekord rocznego przebiegu

Niby jakoś nigdy nie zwracam uwagi, jakoś nie sprawdzam, ale jednak miło się robi, jak rekord pobity, a do konca roku jeszcze całe dwa miesiące...
Czwartek, 26 października 2017 Kategoria do czytania, transport

Nie ustąpiono mi pierwszeństwa

To w sumie normalka, szczególnie o tej porze roku. Wczoraj, na przykład, już po zmroku, więc gdy nagle okazało się, że w mieście jest dużo światełek, lampek i samochodzików, co skutecznie przykuwa uwagę kierowców, sam bym raz wbił się komuś w drzwi i raz widziałem, gdy ktoś ratował się omalże upadkiem przed drzwiami taksówki. Obie sytuacje, oczywiście, na zielonym dla rowerów.

Ale, ale, ja nie o tym. Otóż, moi drodzy, jeśli dobrze zauważyłem twarz, to dziś na przejeździe rowerowym nie ustąpił mi pierwszeństwa Ktoś Sławny. Ha!
Środa, 25 października 2017 Kategoria do czytania, transport

Na singielku

Nie chciało mi się wymieniać linki, więc dzisiejsze dojazdy spędziłem na singlu. W wersji z najcięższą z tyłu. Jak już się toto rozbuja, to jakoś idzie, ale ruszanie ze świateł było irytujące.
Wtorek, 24 października 2017 Kategoria do czytania, transport

Brzdęk!

Czego potrzebujemy tuż po wyruszeniu w kierunku domu? Dokładnie. Dźwięku pękniętej linki przerzutkowej.
Poniedziałek, 23 października 2017 Kategoria transport

Transport

Niedziela, 22 października 2017 Kategoria trening, do czytania, < 50km

Nowe ścieżki

Zatrzymali mnie przed Babicami. "Trzeźwy?" - "Trzeźwy." - odpowiedziałem. Chociaż nie od razu. Trochę mnie zastrzelili pytaniem. Zapytali się jeszcze o to, czy dobrze rower jeździ, czy nie zimno (tak jakby sprawdzali, czy się nie sypnę bełkocząc) i ruszyłem dalej.

Na rondzie w Pogroszewie poleciałem na wprost. Zawsze mnie kusiło, by sprawdzić, co jest na drugim końcu tej drogi. Okazało się, że była tam droga krajowa, na której - łamiąc tylko jeden zakaz i tylko na chwileczkę - skręciłem w prawo. W pierwszą w prawo. Bo żeby się zgubić, trzeba skręcać Byle Gdzie.

Dojechałem do Płochocina, jadąc na zachód. I zawróciłem. Myślałem, że jadąc wzdłuż torów dobiję się w bezpośrednie okolice Ożarowa, ale skręciłem raz za wcześnie (chociaż dzięki temu oszczędziłem sobie szutrowy fragment). I tak, przez pomyłkę, z widokiem na góry (górkę śmieciową, ale liczy się!) dojechałem do Pruszkowa. A potem znowu potoczyłem się tam, gdzie mnie jeszcze nie było (no dobra, raz byłem, ale wtedy było tam szutrowo, a teraz zachęcał nowiutki asfalt) i tak wylądowałem w Piastowie. Ale najpierw miałem okazję wpaść w segment "Bumps by highway". "Bumps" były. A ja w nie wpadłem zdecydowanie ZA szybko. Żem ja tam widelca nie złamał...

A dalej to już wszystko znałem. Więc nic nowego.

• Sprzęt Stefan
Piątek, 20 października 2017 Kategoria transport

Najchłodniejszy transportowy poranek tej jesieni

Czwartek, 19 października 2017 Kategoria trening, do czytania, < 50km

Słabiej niż rekord świata

Bo ów, w jeździe godzinnej, wynosi obecnie... 29,2 km/h!

(patrz niżej, wklejka z FB udaje trasę GPS)

Jurku, bierz się za robotę. Ten pan mógłby być Twoim dziadkiem! A ten dżentelmen (średnia 22,5 km/h) - nawet pradziadkiem!