Informacje

  • Łącznie przejechałem: 136654.57 km
  • Zajęło to: 259d 12h 39m
  • Średnia: 21.90 km/h

Warto zerknąć

Aktualnie

button stats bikestats.pl

Historycznie

button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Zaliczając gminy

Moje rowery


Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Hipek.bikestats.pl

Archiwum

Kategorie

Niedziela, 6 kwietnia 2014 Kategoria > 300km, do czytania, zaliczając gminy, ze zdjęciem

Z Małopolski na Mazowsze

Gdy szukaliśmy natchnienia na kolejną wycieczkę, analizując prognozy wiatru i próbując dopasować naszą trasę tak, by wiatr niekoniecznie był w plecy, ale by nie przeszkadzał, wpadliśmy na Kraków. A gdy Hipcia tylko rzuciła pomysł z Krakowem, przypomniałem sobie, że taką trasę robił ostatnio Waxmund. Stwierdziłem, że napiszę do niego i zapytam o nawierzchnię, szczególnie fragment między Jędrzejowem a Krasocinem, prowadzący po wioskach, budził niepokój. Wax odpisać nie zdążył (odpisał, ale w niedzielę, o 18:00), założyliśmy więc, że skoro jechał, to pewnie wiedział co czyni planując trasę.

Zorientowaliśmy się, że mamy pociąg o 6:10 (TLK Smok Wawelski), odpisałem szybko trasę (GPS jeszcze czeka na mocowanie), spać. Pobudka za kwadrans piąta, o dziwo bezbolesna, śniadanie, wyprowadzić rowery, wsiąść. W rowerze Hipci magnes uderza o czujnik (na razie mamy magnesy przyklejone plastrami, takie do płaskich szprych dopiero do nas idą). Poprawki nie pomogły, stukanie towarzyszyło nam całą trasę, aż do Warszawy. Było chłodno, jak na moją cienką bluzę, ale stwierdziłem, że na dworzec dojadę, a w pociągu będzie ciepło. Kupienie biletów - wsiadamy. Wygodny, duży wagon IC, z miejscami na rowery, bez przedziałów. Nie było ciepło. Było raczej chłodno, ale już mi się nie chciało zakładać nic na siebie.

W pociągu podróżowały również dwa pustaki. Mi to średnio przeszkadzało, ale Hipcię rozbudzało ich bezustanne kłapanie dziobem na cały głos. Nie wiem, jak fizycznie możliwe jest takie dziamgolenie bez zgubienia tematu, podejrzewam, że jest tu problemem podłączenie zasilania do kłapaczki i umożliwienie jej działania bez pośrednictwa mózgu. W każdym razie - dowiedzieliśmy się sporo o miłych koleżankach. Jedna (Laura) jest z Patrykiem, druga (Karolina) jest z Pawłem . Patryk jest konkretny, jak to każdy chłop, ona się zastanawia pół godziny co założyć, a on wchodzi i mówi "Różowe majtki.". Był jeszcze fragment plotkowania o tym, jak one nienawidzą jednej koleżanki, bo straszna z niej plotkara i takie o. Dużo by o tym pisać, pasjonujące doświadczenie. Wracając do podróży: nieźle zasuwaliśmy, bo we Włoszczowej (w której rozkładowo postój trwa minutę) staliśmy aż kilkanaście minut.

Kraków. Wysiadamy. Mglisto, mokrawo i chłodno - gdy jechaliśmy pociągiem kilka razy kropił deszcz. Przygotowując trasę popełniliśmy jeden poważny błąd: zaufaliśmy new.meteo, które stabilnie, od kilku dni wskazywało że:
  • będzie ciepło, cieplej niż w sobotę,
  • będzie wiało z zachodu albo z południa, dopiero przed Warszawą uderzy w twarz,
  • noc na poniedziałek będzie ciepła - 5 stopni.
Ruszyliśmy. Zaraz udało się wyskoczyć na siódemkę, którą (byle szybiej) wyjechaliśmy z Krakowa. Wiatr - wiał. W twarz. Nieustannie, konsekwentnie i - niestety - mocno. Na pewno mocniej niż prognozowane 5 m/s. Za Krakowem trochę niewielkich podjazdów, na których Hipcia mi się rozgrzewa (wkrótce zmienia rękawiczki i oddaje mi chustę). Droga (pomijając wiatr) idzie przyjemnie. Uwielbiam tamtejsze tereny (bardzo żałuję, że nie udało się zobaczyć żadnej skały...), ukształtowanie terenu jest fantastyczne, nie to, co na płaskim Mazowszu; do tego widzieliśmy kilka stad saren, które pasły się na polach... niczym norweskie renifery.

Takich zjazdów jak tam też w Mazowieckim nie uświadczy, na nich uważamy jednak, żeby nie zrobić "waksmunda" (wybacz, Wax, ale to aż prosi się o nazwę własną). Wax ma swoje chody w niebiesiech i aniołowie go na rękach noszą przy skrzyżowaniach, my się obawialiśmy, że możemy nie mieć tyle szczęścia, więc na skrzyżowania wjeżdżamy z umiarkowaną prędkością, a na zjazdach nie dokręcamy powyżej 55 km/h.

Pierwszy postój przed Jędrzejowem, na stacji. W słońcu, osłonięci od wiatru jemy parówki, wciągamy jakiegoś Tigera (z żeń-szeniem i czymś tam jeszcze), uzupełniamy bidony i ruszamy dalej. Zmarnowaliśmy tam trochę czasu, łącznie jakieś 25 minut. Przed Jędrzejowem skręcamy w lewo, tak, jak miałem odpisane, potem gdzieś kręcimy się po wioskach i... okazuje się, że droga, którą mieliśmy jechać, nie istnieje. Wróciliśmy do głównej i pojechaliśmy trochę naokoło. Nie wiem, czy ja to źle odpisałem, czy autor trasy w międzyczasie wprowadził poprawki. W każdym razie udało się nam skręcić na Chorzewę, a dalej już jedziemy wioskami, nawigując się moimi notatkami i dwukrotnie, na wszelki wypadek, posiłkując się GPS-em w telefonie. Wiatr wieje, słońce świeci (ale w plecy), średnia nikczemna, bo tuż poniżej 25 km/h. W Krasocinie wyskakujemy na drogę wojewódzką (786). Jak to bywa, na drodze gminnej asfalt był piękny, na wojewódzkiej zrobiło się nierówno.

Drugi postój zrobiliśmy w jakiejś wioseczce, 20 km przed Końskimi. W sklepie były i banany, i soki, i nawet Tiger, więc zebrałem to wszystko i usiedliśmy sobie na jakichś kamieniach. Hipci powoli od darcia pod wiatr odzywało się biodro, kolano, jak zawsze, bolało od początku. Posiedzieliśmy chwilę i ruszyliśmy na Końskie, by za zakrętem, trzy kilometry dalej... ujrzeć stację Orlenu.

Kawałek dalej wjechaliśmy na nowiutką obwodnicę Końskich. Świetnie pomyślana, z dobrym asfaltem i jakąś kostką pokrytą piaszczystymi łachami (nóweczka, mówię panu!), przy której stał znak DDPiR. Olaliśmy go równo i konsekwentnie. Ruch był niewielki i nikomu nie przeszkadzaliśmy, jedna tylko laleczka uparła się, że nam zakrzyknie, że mają właśnie nową drogę i tamtędy powinniśmy jechać. Po co? Nie wiem.

Skończyła się obwodnica, zaczął się syfiasty asfalt. Za to skończył się wiatr. Po drodze zrobiliśmy szybką przerwę na ubranie czegoś na siebie, bo słońce chyliło się ku zachodowi. Po chwili, gdzieś na 215 kilometrze musieliśmy zadecydować. Opcje były dwie: jedziemy tak, jak chłopaki, na jakieś 350 km, albo walimy na Łódź, na co najmniej 400 km. Tu z pomocą przyszło new.meteo, dając dupy po raz drugi: zapowiadana ciepła noc raczej ciepło się nie zapowiadała, jeszcze przy słońcu było 5 stopni. My za to nie wzięliśmy całego oprzyrządowania zimowego (bo, cholera, postanowiliśmy, że może choć raz nie weźmiemy ekwipunku jak na wyprawę przez Antarktydę), Hipcia stwierdziła, że nie do końca jej się uśmiecha walka z rękami, które już przy tych pięciu i zachodzącym słońcu zaczynały jej marznąć. A jako że cierpienie po to by cierpieć jest chwalebne, naśladowania godne i... zupełnie irracjonalne (zwłaszcza że Hipcia w Tatrach już nie raz i nie dwa przeszła przez testy psychy maszerując przez kilka ładnych godzin z przemarzniętymi dłońmi), uznaliśmy, że ta czterysetka nam nie ucieknie i że warto poczekać na jakąś noc, która pozwoli przejechać się w sposób dla Hipci przyjemny.

W drogę 78 skręciliśmy więc w prawo, na Potwórów. Zrobiło się ciemno, krajówka (zgodnie z regułą) była jeszcze bardziej syfiasta od wojewódzkiej, na szczęście ruch był znikomy, więc mogliśmy bez problemu jechać środkiem jezdni. Przed Potworowem zrobiło się mgliście, zatrzymaliśmy się by się jeszcze trochę ubrać. Gdy tylko przestaliśmy się ruszać zrobiło się wyjątkowo chłodno. Hipcia zarzuciła na siebie wszystko, co miała, od razu, jak zdecydowałem, by nie zakładać kurtki... za chwilę jednak (przy okazji zjedliśmy to, co mieliśmy) wytrzęsło mnie (mnie!) tak, że zdecydowałem się założyć kurtkę. Może się rozepnie, jak się rozgrzeję.

Efekt całego dnia spędzonego w słońcu i na wietrze był ciekawy. Jak na moje możliwości wracałem do temperatury nieskończenie długo, bo chyba ze dwa kilometry, przy starcie nawet dopadło mnie szczękanie zębami. Gdy już się rozpędziliśmy okazało się, że ta kurtka wcale aż tak nie przeszkadza. Temperatura spadła w okolice 0,5-1 stopnia, my wjechaliśmy do Białobrzegów. Skierowaliśmy się na węzeł Białobrzegi-Północ, tam zrobiliśmy krótką przerwę przy stacji i zasunęliśmy do Warki.

Do Warki było 19 kilometrów. Jechało się dobrze - asfalt się poprawił, nie wiem kiedy ta droga minęła, tak fajnie było. Trasa z Warki do skrzyżowania z 79 też poleciała sprawnie (mimo że znowu zaczęło się - tym razem lżejsze - podwiewanie w twarz), gdzieś w tych okolicach przestałem się już obijać na prowadzeniu i starałem się jechać powyżej średniej (ja mogłem się w to bawić - manualne możliwości pozwalały mi na taką ekstrawagancję jak "obsługa licznika" i "sprawdzenie aktualnej prędkości". Hipcia od założenia swoich najcieplejszych rękawiczek mogła w nich trzymać kierownicę i hamować, zmiany przerzutek były dostępne... ale z tyłu. Przód, szczególnie biorąc pod uwagę ścierpnięte dłonie, był poza zasięgiem.). Przy skręcie w 79 zatrzymaliśmy się na coś ciepłego na stacji. Tu też okazało się, że murzyn może pracować, byle go dobrze nakarmić. Póki byłem tak trochę głodny, jechało mi się średnio chętnie. Gdy tylko zjadłem, chęć do jazdy wróciła.

Droga na Piaseczno była tym razem pusta i przyczepna (mimo że temperatura od Warki wskazywała stabilne zero stopni). W Piasecznie pozostała nam ostatnia prosta, w ramach szaleństwa jedziemy estakadą na Bemowo, ostatnia prosta, Marynarska-Hynka (albo na odwrót) i okazuje się że po raz kolejny Google Maps zrobiło psikusa, bo trasa wyszła mi jakieś 20 km dłuższa niż wymierzona w domu. To, że dłuższa nie jest problemem, ale w okolicy bloku będziemy mieli 348 - dwa kilometry niżej niż nasz rekord. Odrzucamy z definicji idiotyczny pomysł dokręcenia do czterystu (bo takie czterysta to o kant stołu potłuc; jeżdżenie dookoła bloku lub po mieście nie zawiera elementu psychicznego związanego z odległością od bazy), ale postanawiamy nie wracać do domu z pustymi rękawmi i odrobinę dokręcić, by formalnie wyjść powyżej poprzedniego osiągnięcia.

W domu jesteśmy jakoś przed drugą, pijemy tradycyjne piwo w nagrodę, jemy coś i około trzeciej idziemy spać.

Podsumowanie:
  • odwiedzone cztery województwa (w tym po raz pierwszy małopolskie),
  • zaliczonych gmin: 27,
  • mimo braku krótszego mostka Hipcia nie miała żadnych problemów z plecami i większych z kontuzjowanym biodrem,
  • 350 km, mimo niesprzyjających przez pierwsze 200 km warunków, fizycznie zupełnie bez problemu (tym razem oboje z nas), zastanawiamy się, czy kolejną trasę planować na 400, czy raczej na sporo więcej.

Gdzieś za Krakowem
Gdzieś za Krakowem © Hipek99 Zmiana województwa
Zmiana województwa © Hipek99 Stado saren
Stado saren © Hipek99Takimi drogami po wioskach się wieźliśmy
Takimi drogami po wioskach się wieźliśmy © Hipek99Wiosna przyszła, wszystko zielenieje
Wiosna przyszła, wszystko zielenieje © Hipek99Przez lasy też. Dalej gminnymi drogami
Przez lasy też. Dalej gminnymi drogami © Hipek99Tu też trafiliśmy
Tu też trafiliśmy © Hipek99Mały widoczek w kierunku Łodzi
Mały widoczek w kierunku Łodzi © Hipek99Przystanek na ubranie. Znowu wjeżdżamy do łódzkiego
Przystanek na ubranie. Znowu wjeżdżamy do łódzkiego © Hipek99
  • DST 354.44km
  • Czas 14:17
  • VAVG 24.81km/h
  • VMAX 56.00km/h
  • Sprzęt Stefan

Komentarze
Gratulacje!
GbassSC
- 19:11 niedziela, 4 maja 2014 | linkuj
Dużo kilometrów, dużo Hipci ;) no i nawet mała HIPOtermia się trafiła - od razu mi się cieplej na sercu zrobiło. :))
Kiedyś byliście chyba bardziej mrozoodporni? Cóż, 30 przekroczone.... Jeśli Cię to pocieszy, to nadmieniam, że też przed 30 byłem znacznie "gorętszy"...

PS. zdjęcia Laury i Karoliny masz? :p
mors
- 18:37 czwartek, 17 kwietnia 2014 | linkuj
"na nich uważamy jednak, żeby nie zrobić "waksmunda" (wybacz, Wax, ale to aż prosi się o nazwę własną)"

Heh, no wiesz? Trochę to chyba hmm smutne, że zasłużyłem sobie na ten (wątpliwy) zaszczyt :p

Na mojej trasie był wszędzie asfalt, więc coś musiałem pomieszać nawigując ;)

Gratulacje dla Was obojga. Hipcia daje radę ;)
waxmund
- 10:40 wtorek, 8 kwietnia 2014 | linkuj
Ja nie mogę... Aleście mi zaimponowaliście :)
tabcio
- 13:48 poniedziałek, 7 kwietnia 2014 | linkuj
Ostro!! Super wyjazd! Widzę że wszyscy teraz śmigają trasą Wawa-Krk, sam się do nie przymierzam, tylko nie wiem jaki wariant przyjmę, czy trasa do czy z Krakowa!
TomliDzons
- 13:42 poniedziałek, 7 kwietnia 2014 | linkuj
Tą estakadą jechałem kilka razy w godzinach szczytu. Nie jest to przyjemne, choć dobre jest to, że wtedy na Rzymowskiego samochody stoją w korku i można bezpiecznie zjechać na prawy pas. Jak nie ma korka, zmiana pasa wiąże się dla mnie zawsze z ogromnym stresem
yurek55
- 12:34 poniedziałek, 7 kwietnia 2014 | linkuj
I tak, źle zrozumiałeś. Estakada z Puławskiej w kierunku Bemowa, fragment Rzymowskiego i potem Marynarska i cała reszta.
Hipek
- 12:08 poniedziałek, 7 kwietnia 2014 | linkuj
Póki nie ma znaków chyba wolno tamtędy jechać. Jakkolwiek nie jeżdżę, bo nie widzę w tym celu.

Logicznie rzecz biorąc nie widzę powodu dla którego taka ekspresówka (z bardzo szerokim poboczem) miałaby być mniej bezpieczna od takich DK78 czy DK79 (po jednym pasie w każdym kierunku bez pobocza), którymi jechałem wczoraj.
Hipek
- 12:07 poniedziałek, 7 kwietnia 2014 | linkuj
Pomyliłem się co do autostrady, ale to nie zmienia faktu, że jazda po drodze ekspresowej S2 rowerem i w nocy, też nie jest bezpieczna. (bez względu czy znaki są przekreślone, czy nie). A ja tak zrozumiałem ten opis trasy. Ale może źle zrozumiałem i się tylko czepiam? Opisany ciąg ulic rzecz jasna nie jest autostradą.
yurek55
- 11:56 poniedziałek, 7 kwietnia 2014 | linkuj
Katana, Rmk:
Dzięki!

Emi:
A byłem w Wielkopolsce, jakoś dwa tygodnie temu.

Waskii:
Po prostu w najbliższy weekend to Ty musisz zawstydzić wszystkich.

Yurek:
1. Oczywiście, racja, "powiatowa" mi się z "wojewódzką" pomyliła. I to, niestety, nie pierwszy raz.
2. Pierwsze słyszę, żeby ciąg Marynarska-Sasanki-Hynka-Łopuszańska miał status autostrady.

Jakkolwiek sama POW, owszem, ma status, ale drogi ekspresowej. I nie "ma", ale "ma mieć" - ciąg S2 aż do Konotopy ma poprzekreślane znaki, na pewno na całej długości w kierunku od Konotopy do Puławskiej, w drugą stronę nie jestem pewien.
Hipek
- 11:31 poniedziałek, 7 kwietnia 2014 | linkuj
Dwie uwagi.
786 jest drogą wojewódzką - wszystkie drogi wojewódzkie oznaczone są liczbami trzycyfrowymi, drogi powiatowe oznacza się liczbą czterocyfrową i wyróżnikiem województwa.
Jazda rowerem po południowej obwodnicy Warszawy, od Puławskiej do Marynarskiej (ok.8km), która ma status autostrady i to w nocy! Tu aż się prosi o mocniejsze określenie, niż twoje beztroskie:"w ramach szaleństwa jedziemy estakadą na Bemowo".
Ale pomimo to, gratuluję po raz kolejny dystansu, wytrwałości, no i oczywiście barwnej relacji z trasy i zdjęć.
yurek55
- 11:24 poniedziałek, 7 kwietnia 2014 | linkuj
i Jak tu pracować jak co rusz lepsze opisy się na BS pojawiają :)
Waskii
- 10:34 poniedziałek, 7 kwietnia 2014 | linkuj
Hej no ładnie ładnie Szacun :)) A kiedy do WLKP się wybieracie równie u nas pięknie i przyjemnie :))
emi84
- 09:51 poniedziałek, 7 kwietnia 2014 | linkuj
Kolejna konkretna wycieczka w Waszym wykonaniu. Super, że jeździcie razem i że sprawia Wam to taką radość :)
rmk
- 09:28 poniedziałek, 7 kwietnia 2014 | linkuj
Ale wycieczka - super ! Niesamowite przeżycie - tego nie przeżyje żaden blachosmrodziarz ...
Katana1978
- 09:27 poniedziałek, 7 kwietnia 2014 | linkuj
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!

stat4u Blogi rowerowe na www.bikestats.pl